본문 바로가기

음악/영어가사

[듣기/한글가사] Raindrops Keep Falling on my Head - B.J Thomas(빌리 조 토마스)

 

 

 

Raindrops keep fallin' on my head

빗방울이 계속 내 머리 위로 떨어지네요


And just like the guy whose feet are too big for his bed

침대에 비해서 발이 너무 큰 남자처럼

 

Nothin' seems to fit

아무것도 맞는 게 없네요


Those raindrops are fallin' on my head, they keep fallin' (that = those)

저 빗방울이 내 머리 위로 떨어지네요, 계속 떨어져요


So I just did me some talkin' to the sun

그래서 제가 햇님에게 말했죠


And I said I didn't like the way he got things done (get things done-~을 해내다, 마치다)

해님이 일을 처리하는 방식이 마음에 안 든다고 말했어요


Sleepin' on the job

업무시간에 잠이나 자고 있다고


Those raindrops are fallin' on my head, they keep fallin'

저 빗방울이 내 머리 위로 떨어지네요, 계속 떨어져요


But there's one thing I know

하지만 한 가지는 알고 있어요


The blues they send to meet me won't defeat me (blues-우울, defeat-패배)

그들이 보내는 우울은 날 절망에 빠지게 하지는 못할 것을요


It won't be long 'til happiness steps up to greet me (till=until, greet - 맞이하다, 받아들이다)

머지않아 행복이 나와서 날 반겨줄 거예요


Raindrops keep fallin' on my head

빗방울이 계속 내 머리 위로 떨어져요


But that doesn't mean my eyes will soon be turnin' red

하지만 그렇다고 해서 내 눈이 붉어진다는 건 아니에요 (울어서 붉어진다는 의미)


Cryin's not for me

난 울지 않을 거예요


'Cause I'm never gonna stop the rain by complainin' (complain-불평하다)

왜냐하면 내가 불평한다고 해도 비를 멈추진 못하니까요


Because I'm free

왜냐하면 나는 자유로우니까요


Nothing's worryin' me(=I have no worries)

아무것도 걱정하지 않아요


It won't be long 'til happiness steps up to greet me

머지않아 행복이 나와서 날 반겨줄 거예요

 

Raindrops keep fallin' on my head
빗방울이 계속 내 머리 위로 떨어져요

But that doesn't mean my eyes will soon be turnin' red
하지만 그렇다고 해서 내 눈이 붉어진다는 건 아니에요 (울어서 붉어진다는 의미)

Cryin's not for me
난 울지 않을 거예요

'Cause I'm never gonna stop the rain by complainin' (complain-불평하다)
왜냐하면 내가 불평한다고 해도 비를 멈추진 못하니까요


Because I'm free
왜냐하면 나는 자유로우니까요

Nothing's worryin' Me(=I have no worries)
아무것도 걱정하지 않아요