본문 바로가기

음악/영어가사

[듣기/한글가사] Green day - Wake me up when September ends

 

 

 

 

[Verse 1]
Summer has come and passed

여름은 지나갔고


The innocent can never last

순수함은 영원할 수 없네요


Wake me up when September ends

9월이 지나면 날 깨워주세요


Like my father's come to pass

우리 아버지가 돌아가셨듯이


Seven years has gone so fast

7년이란 세월이 정말 빨리 지나갔네요


Wake me up when September ends

9월이 지나면 날 깨워주세요


[Chorus]
Here comes the rain again falling from the stars

다시 별에서 비가 내리네요

 

Drenched in my pain again becoming who we are (Drench - 흠뻑 적시다, become-~이 되다)

다시 깊은 고통에 빠져들고 진정한 내가되요

 

As my memory rests

내 기억이 잠든다 하더라도


But never forgets what I lost

무엇을 잃어버렸는지는 절대 잊지 않을 거예요


Wake me up when September ends

9월이 지나면 나를 깨워주세요


[Verse 2]

Summer has come and passed

여름은 지나갔고


The innocent can never last

순수함은 영원할 수 없네요


Wake me up when September ends

9월이 지나면 날 깨워주세요


Ring out the bells again like we did when spring began (ring out - 크게 울리다)

봄이 시작되던 그때처럼 다시 종을 울려주세요


Wake me up when September ends

9월이 지나면 날 깨워주세요

[Chorus]

Here comes the rain again falling from the stars

다시 별에서 비가 내리네요

 

Drenched in my pain again becoming who we are (Drench - 흠뻑 적시다, become-~이 되다)

다시 깊은 고통에 빠져들고 진정한 내가되요

 

As my memory rests

내 기억이 잠든다 하더라도


But never forgets what I lost

무엇을 잃어버렸는지는 절대 잊지 않을 거예요


Wake me up when September ends

9월이 지나면 나를 깨워주세요


[Instrumental Bridge]

[Verse 3]

Summer has come and passed

여름은 지나갔고


The innocent can never last

순수함은 영원할 수 없네요


Wake me up when September ends

9월이 지나면 날 깨워주세요


Like my father's come to pass

우리 아버지가 돌아가셨듯이


Twenty years has gone so fast

20년이란 세월이 정말 빨리 지나갔네요


Wake me up when September ends

9월이 지나면 날 깨워주세요



[Outro]
Wake me up when September ends

9월이 지나면 날 깨워주세요


Wake me up when September ends...

9월이 지나면 날 깨워주세요...