본문 바로가기

음악/영어가사

[듣기/한글가사] Frank Sinatra - That's Life

 

[Verse 1]
That's life (That's life), that's what all the people say

그게 인생이지(그게 인생이야), 대부분의 사람들은 그렇게 말하지


You're riding high in April, shot down in May

4월에 높게 올라갔다가, 5월에 곤두박질치지


But I know I'm gonna change that tune (gonna-going to, tune-곡조, 선율)

하지만 난 내가 상황을 바꿀 수 있다는 걸 알지


When I'm back on top, back on top in June

6월에 다시 정상에 오를 때

 

I said, that's life (That's life), and as funny as it may seem (may-~일지도 모른다, seem-~인 거 같다)

나는 말했지, 그게 인생이지(그게 인생이야), 그래서 즐거운 걸지도 모르지


Some people get their kicks, stompin' on a dream (stomp on - 짓밟다)

어떤 사람은 신경질을 내거나, 꿈을 짓밟아버리지


But I don't let it, let it get me down

하지만 난 나를 절망에 빠지도록 그렇게 두지 않아


'Cause this fine old world it keeps spinning around

왜냐하면 이 세상은 계속 돌고 있으니까


[Chorus]
I've been a puppet, a pauper, a pirate, a poet, a pawn and a king

나는 꼭두각시, 거지, 해적, 시인, 졸개에 왕이었지


I've been up and down and over and out, and I know one thing

나는 오르락내리락 엎치락 하지만, 한 가지는 확실히 알아


Each time I find myself flat on my face

내가 매번 땅바닥에 얼굴을 처박게 될 때마다


I pick myself up and get back in the race

나는 스스로 일어서서 다시 경주에 참가하지

[Verse 2]
That's life (That's life), I tell you, I can't deny it

그게 인생이지(그게 인생이야), 이야기했듯이, 부정할 수 없어


I thought of quitting, baby (thought-생각, quit-그만두다)

그만둘까 생각한 적도 있었지


But my heart just ain't gonna buy it

하지만 내 심장은 그걸 인정하지 않아


And if I didn't think it was worth one single try (worth-~의 가치가 있는)

만약 내가 단 한 번이라도 시도해볼 가치가 없다고 생각하지 못했다면


I'd jump right on a big bird and then I'd fly

나는 큰 새 위에 뛰어올라서 날아갔을 거야

[Chorus]
I've been a puppet, a pauper, a pirate, a poet, a pawn and a king

나는 꼭두각시, 거지, 해적, 시인, 졸개에 왕이었지


I've been up and down and over and out, and I know one thing

나는 오르락내리락 엎치락 하지만, 한 가지는 확실히 알아


Each time I find myself laying flat on my face

내가 매번 땅바닥에 엎어져 얼굴을 처박게 될 때마다


I just pick myself up and get back in the race

나는 그냥 스스로 일어서서 다시 경주에 참가하지

 

[Outro]
That's life (That's life), that's life and I can't deny it

그게 인생이지 (그게 인생이야), 그것이 바로 인생이고 나는 거부할 수 없어


Many times I thought of cutting out but my heart won't buy it

여러 번 관둘까 생각했지만 하지만 내 심장은 그걸 허락하지 않아


But if there's nothing shaking come this here July

하지만 만약 7월에도 내 심장을 움직이지 못한다면


I'm gonna roll myself up in a big ball and die

날 둥그렇게 말아 큰 공에 깔려 죽음을 맞이할 거야


My, my